Vi i Mister Spex ønsker at du skal være fornøyd med produktene du kjøper hos oss! Derfor tilbyr vi deg 30 dagers åpent kjøp og gratis retur på alle våre produkter, inkludert briller med styrke, solbriller og salgsvarer, så lenge de returneres i ubrukt, original stand.
Linsene må returneres innen 30 dager i originalemballasjen. Bruk informasjonen på utsiden av pakken (linseboksen) for å sjekke at du har mottatt riktig produkt, før du åpner esken. Vi aksepterer ikke retur på linsebokser som er åpnet, tegnet eller skrevet på.
Merk: Kontaktlinser regnes som medisinske produkter og er dermed unntatt fra forbrukerkjøpslovens adgang til å åpne en pakke for å kontrollere at produktet virker.
Gratis retur er mulig innen 30 dager dersom solbrillene er i ubrukt original stand og returneres sammen med alt originalt tilbehør som etui, pusseklut, sertifikat og eventuell eske samt originalglass dersom du har bestilt reseptbelagte solbriller.
Du kan selvfølgelig åpne bestillingen din og prøve solbrillene på samme måte som du prøver et produkt i en butikk. Produktet vil bli nøye kontrollert under returhåndtering.
Dersom brillene du har mottatt ikke passer eller om de rett og slett ikke svarte til dine forventninger, har du alltid 30 dagers åpent kjøp og fri retur, også på briller med individuelt slipte glass. En betingelse er imidlertid at brillene er ubrukte og returneres sammen med alt tilbehør.
Hvis styrken på brillene ikke føles bra, vennligst kontakt kundeservice på support@misterspex.no før du returnerer, slik at vi kan se om vi kan finne årsaken til problemet.
Produktene skal være i uendret stand ved retur. Vi aksepterer ikke retur der produktene har blitt brukt, ødelagt eller skadet som følge av uforsiktighet, uaktsomhet, ulykker eller hvis du ikke har fulgt våre vedlikeholds instruksjoner.
Kontroller alltid produktet nøye ved mottak av din bestilling. Hvis produktet du mottok mot formodning skulle være skadet eller på annen måte feil når det kommer, må du kontakte kundeservice innen 7 dager.
Les mer om våre kjøpsbetingelser her.
Vil du returnere noe? Du kan registrere returen din online før du sender tilbake varen. Dersom det av en eller annen grunn ikke er mulig å registrere returen på nett, kan du selvsagt returnere den likevel.
Logg inn på Mister Spex-kontoen din for å registrere din retur.
Hvis du har bestilt som gjest, kan du registrere returen din ved å klikke på knappen nedenfor. Vennligst ha bestillingsnummeret og e-postadressen klar.
Bruk vedlagt returskjema og returseddel.
Fyll ut returskjemaet og legg inn pakken, dette er viktig for at vi skal kunne koble returen til deg. Uten returskjemaet vet vi ikke hvem bestillingen tilhører. Sett deretter på vedlagte returseddel for å sende pakken din gratis tilbake til oss. Hvis du mangler en returseddel kontakt oss på support@misterspex.no før du returnerer pakken.
MERK: Se til at produktene er ordentlig pakket før du sender dem tilbake. Du er nemlig selv ansvarlig for pakken/produktene til vi har tatt imot den. Dersom du ikke returnerer med en Mister Spex returetikett, tar vi ikke ansvar for eventuelle skader eller forsvunne varer. Lever pakken hos nærmeste PostNord-agent. Sørg for å få med deg en kvittering på at du har levert inn pakken til agenten. Lagre dette til du har mottatt bekreftelse på at returen er behandlet.
For spørsmål eller bekymringer angående refusjoner, kontakt Klarna via Klarna-appen eller via deres nettside
Fraktkostnader: Hvis du av en eller annen grunn velger å betale returen selv, kan vi ikke refundere deg for portokostnadene i etterkant. Mister Spex kan ikke motta pakker som leveres til andre utleveringssteder enn til den adressen som er på returlappen.
Du kan enkelt forberede din retur og din eventuelle brillebestilling online. Følg lenken du mottok via e-post eller logg inn på kontoen din via nettsiden. Hvis du ikke har en konto, opprett en i henhold til instruksjonene du mottok på e-post. Velg innfatning, fyll inn dine styrker, velg glass og mulige overflatebehandlinger. Fest den medfølgende returseddelen på esken når du sender tilbake brillene. Hvis du av en eller annen grunn velger å betale returen selv, kan vi ikke refundere deg for portokostnadene i etterkant.
Ønsker du å bestille styrkeglass til et par innfatninger eller solbriller fra en eksisterende bestilling? Dette er mulig så lenge du returnerer innfatningen du ønsker styrkeglass i innen 10 dager og at den er i ubrukt og i original stand. Det imidlertid en forutsetning at innfatningen fortsatt er tilgjengelig på vårt lager da vi tar et nytt produkt/innfatning til din nye bestilling.
Følg trinnene ovenfor for å registrere returen din online og legge inn en ny bestilling av glass med styrke.
Så snart vi har mottatt, behandlet og godkjent returen av hjemlånet dit, vil en returbekreftelse bli sendt på mail til e-postadressen du oppga da du la inn bestillingen. En eventuell oppfølgingsordre av briller med styrke blir da automatisk videresendt til glassprodusent.
Ta kontakt med vår kundeservice hvis du har flere spørsmål. Vi kan nås på telefon 21 62 88 31 eller via e-post til support@misterspex.no
Pengene refunderes alltid på samme måte som de ble betalt inn.
Refusjon skjer etter at returen er håndtert av oss. I forbindelse med at dette gjøres vil du motta en returbekreftelse på epost.
Hvis betalingsmåten "faktura (ikke betalt)" er valgt, kansellerer vi fakturaen hos Klarna.
Hvis betalingsmetoden "faktura (betalt)" er valgt, vil Klarna kontakte deg angående refusjon når de behandler denne transaksjonen. Tilbakebetalingen skjer da innen 14 bankdager.
Dersom bestillingsmetoden kortbetaling eller direktbetalning er valgt, vil pengene bli refundert innen ca. 1-5 bankdager til kontoen du la inn bestillingen med.
For spørsmål eller bekymringer angående refusjoner, kontakt Klarna via Klarna-appen eller via deres nettside.
Vi er ikke i stand til å gjennomføre direkte bytting. Ønsker du å bytte varen din ber vi deg legge inn en ny bestilling på varen du ønsker i stedet og foreta full retur for varen(e) du ikke ønsker.
Opplever du problemer med kontaktlinsene dine? Sjekk først at du har bestilt i henhold til gyldig linseresept og mottatt riktig produkt. En linseresept bør ikke være eldre enn 12 måneder.
Ta så kontakt med vår kundeservice via e-post til support@misterspex.no. Vi trenger ditt ordrenummer og informasjon om produktet du ønsker å reklamere på:
Når skjedde skaden? Før eller etter du begynte å bruke linsen?
Beskriv problemet
Hvor mange linser har vært defekte
Har øynene tatt skade av bruk?
Legger ved bilde av:
LOT-nummeret som du finner ved strekkoden på linseesken
Din gyldige linseresept
Skaden på den defekte linsen
Gjelder din klage syns- eller komfortproblemer og/eller er det din første bestilling fra oss på disse linsene? I så fall vil vi alltid be deg om å sende inn bilde av din gyldige linseresept. Uten resept kan vi ikke behandle klagen.
Det er viktig at du tar vare på linsene du ønsker å reklamere på. Hvis du ikke har produktet/ linsen, kan vi ikke gå videre med din reklamasjon. Sørg også for å ta vare på linseeskene der LOT-nummeret er skrevet. Hvis mulig, plasser den ødelagte linsen i et linseetui med væske.
Vi trenger å motta all informasjon om bestillingen din for å ta saken videre til linseprodusenten. Ved godkjent klage/reklamasjon vil Mister Spex erstatte deg med et nytt identisk produkt.
Det er viktig å undersøke produktet nøye når du mottar det. Som kunde er du selv ansvarlig for å kontrollere at de leverte produktene er feilfrie når du mottar dem. I det usannsynlige tilfellet at et produkt er skadet eller på annen måte defekt/feilaktig når du mottar det, må du kontakte oss innen 7 dager etter mottak for at vi skal kunne fortsette med saken din som en potensiell klage.
Produktgaranti
Vi tilbyr to års produktgaranti på alle våre solbriller og briller. Produktgarantien gjelder kun produksjonsfeil og ikke selvpåførte skader eller slitasje etter bruk.
Ønsker du å reklamere på produktet ditt, kontakt vår kundeservice på 21 62 88 31eller via e-post til support@misterspex.no, så hjelper vi deg videre med din sak.
Har du oppgitt feil leveringsadresse eller bestilte du feil styrke, linsetype?
Vi kan dessverre ikke gjøre endringer i bestillingen din, men vi kan prøve å stoppe den før den sendes. Kontakt Mister Spex kundeservice umiddelbart, så hjelper vi deg. Det er viktig at du tar kontakt så snart som mulig da de fleste bestillinger forlater vårt lager innen 24 timer. Det innebærer at din e-post ikke rekker å bli behandlet før pakken blir sendt.
Husk! Det er kundens ansvar at korrekt adresse er oppgitt når bestillingen blir lagt inn.
Du kan kansellere bestillingen din så lenge den ennå ikke er kommet for langt i prosessen og ikke er sendt. Logg inn på din kundekonto og velg ordren du ønsker å kansellere i ordreoversikten. Ved direkte betaling oppheves reservasjonen på det reserverte beløpet på kontoen, ved fakturabetaling vil denne automatisk kanselleres.
Vær oppmerksom på at etter at du har lagt inn en ny bestilling, kan det ta noen minutter før lenken for å kansellere en bestilling vises i bestillingsoversikten din.